BASF
BASF
BASF

AGRA

Bayer CropScience - další impulsy k růstu

01. 10. 2011 Ing. Petr Štěpánek, Ph.D.; Agromanuál Management Zobrazeno 7381x

Společnost Bayer CropScience představila během výroční konference konané dne 15.9. 2011 v centrále společnosti v německém Monheimu novou strategii růstu. Ta je založena na čtyřech základních pilířích: změna portfolia, obchodní řetězec, rozvoj divize BioScience a inovaci. Do roku 2015 se předpokládá zdvojnásobení investic do výzkumu v divizi BioScience. Urychlená přeměna portfolia přípravků, kdy do konce roku 2012 bude ukončen prodej insekticidů se zvýšeným rizikem pro životní prostředí.

Limagrain

 

Sandra E. Peterson, výkonná předsedkyně společnosti Bayer CropScience

Sandra E. Peterson
výkonná předsedkyně
společnosti
Bayer CropScience

Společnost Bayer CropScience na své každoroční tiskové konferenci v německém Monheimu představila novou strategii pro budoucí růst založenou na čtyřech pilířích. Sandra E. Petersonová, výkonná předsedkyně společnosti Bayer CropScience, nastínila závazek společnosti podnítit růst obchodu zaměřením na čtyři klíčové cíle, kterými jsou:

1. oživení základního článku podnikání společnosti, kterým je ochrana rostlin,

2. obnovení ústředního postavení zákazníka v rámci celého hodnotového řetězce („od osiva až na pult“),

3. změna zaměření inovací prostřednictvím zvýšení investic do výzkumu a vývoje,

4. rozšíření činnosti společnosti v divizi BioScience.

 

„Celá naše organizace se vytrvale soustředí na naplnění rychle se měnících potřeb hladové planety, která nutně potřebuje nové zemědělské zdroje,“ uvedla Petersonová. „Budeme i nadále usilovat o naplnění těchto potřeb, a to prostřednictvím své zvýšené snahy, větší efektivity a  rychlejších inovací. Naše snahy již na tomto poli přinášejí určité pozitivní výsledky, co se týče obchodu a rychlosti vývoje.“

 

Oživení divize ochrany rostlin

Ve společnosti Bayer CropScience v současné době probíhá restrukturalizace divize ochrany rostlin - vyřazení starších produktů, výraznější zaměření na klíčové skupiny značek, rozšíření geografického zastoupení do vzdálenějších oblastí s rozvíjejícími se trhy a realizace akcí v rámci kompletního dodavatelského řetězce, které povedou k dosažení vedoucího postavení v oboru. Jako důkaz zmínila p. Petersonová letošní uvedení řady nového špičkového fungicidu do obilnin Xpro®. Rodina přípravků Xpro® zaznamenala již v prvních šesti měsících roku 2011, kdy byla uvedena na trh v Evropě, prodej ve výši více než 100 miliónů €.

Petersonová rovněž oznámila, že společnost urychluje ukončení série všech zbývajících insekticidů třídy I podle klasifikace WHO. „Na konci roku 2012 již společnost Bayer CropScience nebude mít nikde ve svém portfoliu výrobky s touto klasifikací,“ řekla Petersonová. „Tato opatření poukazují na trvalou snahu podpořit udržitelné zemědělství.“ Takto vyřazené účinné látky budou nahrazeny moderními přípravky se specifickým zaměřením, které jsou ohleduplnější k životnímu prostředí.

V praxi se jedná o nahrazení účinné látky endosulfan, který byl používán především pěstiteli bavlny a dalších exotických plodin. Tato účinná látka vykazuje nepříznivé účinky jak na necílové organizmy, tak i na člověka.

Zaměření na ústřední pozici zákazníka v hodnotovém řetězci

Společnost usiluje o to, aby byl zákazník v hodnotovém řetězci v centru zájmu, což umožňuje dodávat řešení, která začínají u osiva a končí na pultech prodejen. Součástí tohoto přístupu je i zvýšená orientace na pěstitele, vylepšené postupy distribuce a nejmodernější nástroje pro budování vztahu se zákazníkem, které využívají úspěšného obchodního modelu založeného na partnerství v rámci potravinového řetězce prostřednictvím spolupráce s nadnárodními potravinářskými společnostmi a obchodníky, vysvětlila Petersonová.

Vědci z Bayer CropScience využívají při vývoji nových a odrůd rajčat kombinací klasického šlechtění a moderních biotechnologií, Dr. Jan van den Berg (vlevo) a Paul Degreef při kontrole rajčat pěstovaných moderním způsobem ve sklenících, foto Bayer CropScience.
Vědci z Bayer CropScience využívají při vývoji nových odrůd rajčat kombinací klasického šlechtění a moderních biotechnologií, Dr. Jan van den Berg (vlevo) a Paul Degreef při kontrole rajčat pěstovaných moderním způsobem ve sklenících, foto Bayer CropScience.
 

Zaměření na inovace

Třetím pilířem strategie je obnovení zaměření na inovaci se zvýšeným důrazem na divizi BioScience a nové oblasti růstu v rámci agrochemického výzkumu. Za účelem povzbuzení budoucího růstu biotechnologií má společnost v úmyslu do roku 2015 zdvojnásobit každoroční investice do výzkumu a vývoje v jednotce BioScience (2010: asi 200 miliónů €). V celkovém rozpočtu společnosti Bayer CropScience se na vývoj a výzkum plánuje do roku 2015 navýšit přibližně o 20 procent na více než 850 miliónů €.

 „Díky své hluboké znalosti biologie, genetiky, biochemie a biologické chemie má společnost Bayer CropScience skvělou pozici pro rozvoj inovací na pomezí chemie a biologie. Snaha je však také směřována na celkové inovace v oblasti pěstování rostlin.“ zdůraznila Petersonová.

Rozšíření činnosti divize BioScience

Čtvrtým pilířem je rozšíření činnosti divize BioScience u cílových plodin. „V průběhu posledních 10 let jsme prokázali, že si v rámci divize BioScience dokážeme získat celosvětové vedení na těch trzích, na kterých se rozhodneme konkurovat,“ uvedla Petersonová. Společnost Bayer CropScience má v plánu dále budovat svou vedoucí pozici, co se týče osiva bavlny, olejnin a zeleniny, v oblastech kde se v roce 2010 podařilo předstihnout růst globálního trhu s osivy a genetickými vlastnostmi a bude v tom pokračovat i v roce 2011. Kromě toho má společnost Bayer CropScience v úmyslu vybudovat si pozici v oblasti sóji, rýže a pšenice, které představují 3 ze 4 celosvětově nejpěstovanějších plodin.

Pokud se týká sóji, vytvoří společnost Bayer CropScience rozsáhlou základnu zárodečné plazmy, bude realizovat moderní šlechtitelské postupy a zpřístupní jedinečný systém prodeje znaků sóji.

Co se týče rýže, druhé nejčastěji pěstované základní plodiny na světě, pokračuje společnost ve snaze prosadit v Asii přijetí hybridní rýže a podporuje zemědělce v této oblasti při pěstování těchto odrůd, které při stejných postupech přinášení výrazný nárůst produkce.

Významnou strategickou plodinou pro společnost Bayer CropScience je nově také pšenice a budou vynaloženy značné finanční prostředky na vývoj a výzkum nových odrůd a genetických vlastností pšenice. „Když se na nás obrátili naši zákazníci z celého světa s tím, abychom hledali nové způsoby zvýšení produktivity při sklizni pšenice, vyhověli jsme jim a vytvořili platformu pro genetický výzkum pšenice“ řekla Petersonová s poukazem na řadu partnerství a spoluprací, na nichž se společnost dohodla s dalšími významnými společnostmi v oboru. Očekává se, že první nové odrůdy z tohoto programu budou uvedeny na trh do roku 2015.

Impuls pro budoucí růst

Petersonová uvedla, že spatřuje pro společnost Bayer CropScience mnoho příležitostí k budoucímu růstu. Společnost plánuje do roku 2020 dosáhnout prodeje osiv, znaků a řešení na ochranu plodů ovoce a zeleniny ve výši asi 3 mld. €.

Moderní technologie šlechtění a partnerství mezi zemědělci a zpracovateli je využíváno při výrobě bavlny v USA, kde je z geneticky modifikovaných rostlin bavlny získáváno vysoce kvalitní vlákno, vhodné pro výrobu kvalitních látek s obchodní známkou FiberMax®, na fotografie vidíme Jerryho Mimmse hospodařícího na rodiné farmě v Lubecku (Texas, USA), foto Bayer CropScience. Moderní technologie šlechtění a partnerství mezi zemědělci a zpracovateli je využíváno při výrobě bavlny v USA, kde je z geneticky modifikovaných rostlin bavlny získáváno vysoce kvalitní vlákno, vhodné pro výrobu kvalitních látek s obchodní známkou FiberMax®, na fotografie vidíme Jerryho Mimmse hospodařícího na rodiné farmě v Lubecku (Texas, USA), foto Bayer CropScience.
Moderní technologie šlechtění a partnerství mezi zemědělci a  zpracovateli je využíváno při výrobě bavlny v USA, kde je z geneticky modifikovaných rostlin bavlny získáváno vysoce kvalitní vlákno, vhodné pro výrobu kvalitních látek s obchodní známkou FiberMax®, na fotografie vidíme Jerryho Mimmse hospodařícího na rodiné farmě v Lubecku (Texas, USA), foto Bayer CropScience.
   

Silný nárůst obchodu v 1. pololetí roku 2011

Když Petersonová komentovala vývoj obchodu v prvních šesti měsících roku 2011, prohlásila, že byla potěšena výkonem, kterého společnost Bayer CropScience dosáhla. V první polovině roku měla společnost Bayer CropScience rekordní výsledky s prodejem dosahujícím 4,2 miliardy €. Což představuje nárůst o 11 procent oproti minulému roku. Navzdory nepříznivým vlivům počasí ve významných pěstitelských oblastech zaznamenala podskupina společnosti Bayer na klíčových trzích výborných výsledků jak v segmentu ochrany rostlin, tak v segmentu BioScience, a to díky důraznému zaměření na zvýšení efektivity a zavedení inovací. V divizi ochrany rostlin dosáhla společnost růstu ve výši 10 % na 3,24 miliardy €. Divize BioScience vykázala 25% nárůst prodeje na 598 miliónů eur. Prodej v oblasti Environmental Science dosáhl 364 miliónů €. Co se týče zisků, dosáhla společnost Bayer CropScience v EBITDA nárůstu o 34 % před zvláštními položkami z relativně nízké sumy 911 miliónů € v první polovině roku 2010 na 1,22 miliardy € v tomto roce.

Sídlo společnosti Bayer CropScience AG v Monheim, Německo, foto Bayer CropScience.
Sídlo společnosti Bayer CropScience AG v Monheim, Německo, foto Bayer CropScience.
 

Prohlášení o budoucím vývoji

Tato zpráva obsahuje prohlášení o budoucím vývoji založená na aktuálních úvahách či prognózách, k nimž dospěl management skupiny Bayer Group nebo dílčích skupin. Důsledkem různých známých i neznámých rizik, nejistot a jiných faktorů mohou být odlišnosti mezi skutečnými budoucími výsledky, finanční situací, vývojem či výkonem společnosti a zde uvedenými odhady. Tyto faktory zahrnují také faktory zmíněné ve veřejných prohlášeních společnosti Bayer, která jsou k dispozici na webové stránce www.bayer.com. Společnost na sebe nebere žádnou odpovědnost za aktualizaci těchto prohlášení o budoucím vývoji nebo za jejich úpravu v souladu s budoucími událostmi či vývojem.


Text připraven podle oficiální tiskové zprávy společnosti Bayer CropScience z tiskové konference konané v Monheimu dne 15. 9. 2011.

All photos © Bayer CropScience AG

Související články

Společnost Soufflet oslavila 20 let na českém trhu

18. 03. 2024 Ing. Veronika Venclová, Ph.D.; Agromanuál Management Zobrazeno 401x

Pohled Enrique Salmona ze společnosti Adama

08. 03. 2024 Ing. Petr Štěpánek, Ph.D.; Agromanuál Management Zobrazeno 712x

Protesty zemědělců donutily EU přehodnotit omezování ochrany a daly naději

08. 02. 2024 Ing. Petr Štěpánek, Ph.D.; Agromanuál Management Zobrazeno 1083x

Třetí ročník konference o regenerativním zemědělství Živá krajina

03. 01. 2024 Ing. Veronika Venclová, Ph.D.; Agromanuál Management Zobrazeno 380x

Podívej se do pole

27. 12. 2023 Darina Zemanová; CropLife Czech Republic Management Zobrazeno 687x

Další články v kategorii Management

detail