Servis je základ!
28. 11. 2024 Mechanizace Zobrazeno 163x
„Ten servis, to je prostě špička…“ slýcháváme často od našich zákazníků a dělá nám to velkou radost. Moc si na tom totiž zakládáme. Ve firmě AGRIO moc dobře víme, že vztah mezi námi a zákazníkem nekončí podpisem smlouvy a předáním nového stroje, ale naopak tímto okamžikem vlastně začíná. Je to stejné jako v manželství. Pokud vztah funguje a jsou v něm oba spokojeni, většinou trvá mnoho let a často je i na celý život. U našich postřikovačů a jejich zákazníků je to někdy s trochou nadsázky také manželství na celý život. Svoji zásluhu na tom často nesou ti z našich řad, kteří o tento zákazníkův pomyslný vztah pečují možná nejvíce, a nakonec i nejdéle. Naši servisní technici.
Postřikovače patří určitě k těm sofistikovanějším zemědělským strojům. Ne u každého se totiž musí skloubit pneumatika, elektronika, hydraulika, mechanika a jiné faktory pro to, aby odvedl svoji práci kvalitně a bezchybně. Zároveň má takový postřikovač jeden z největších vlivů, co se kvality porostu či výnosů týče. Chybovost a nespolehlivost se zde nevyplácí více než kde jinde. Příliš vysoká dávka, aniž by si toho zákazník během postřiku všiml a spálený porost je na světě i se škodou v řádu možná až stotisíců korun. Přitom může být na vině jen špatně kalibrovaný průtokoměr. To je jen jeden z mnoha příkladů, jaká neplecha může nastat, není-li na stroji vše v naprostém pořádku.
Proto je důležité udržovat postřikovač stále v dobré kondici, a to se nám s našimi stroji naštěstí už přes 30 let daří. Nejsou totiž mezi našimi zákazníky výjimkou ani majitelé stále plně funkčních dvaceti či víceletých strojů. Každý takový stroj ale potřebuje péči a zákazník naši pomoc, když ho jeho modrobílý pomocník někdy přeci jen trochu zazlobí. Vzhledem k tomu, že postřikovače AGRIO jsou spolehlivé a uživatelsky jednoduché, daří se drtivou většinu problémů odstranit po telefonu přímo se zákazníkem, případně se servisním technikem některého z našich ať už tuzemských či zahraničních obchodních partnerů a zástupců. Pokud se ale jedná o větší problém a zákazník na opravu sám nestačí, vyráží naši technici na cestu pravidelně velice brzy ráno, aby byli ještě na začátku dne například až ve Slezsku, v Polsku, Německu nebo v Maďarsku či na Slovensku. A pokud se jedná o nutný servis v odlehlejších krajinách, ani vícedenní cesty do Švédska, Pobaltí či Jihovýchodní Evropy nejsou výjimkou. Naším krédem totiž je, že žádného svého zákazníka nenecháme „ve štychu“ nebo čekat týden a více na zprovoznění stroje. To je uprostřed postřikové sezóny zkrátka nemožné.
Naší obrovskou devízou je to, že držíme naprostou většinu dílů pro výrobu postřikovačů skladem, a tak se i servisní technici mohou spolehnout, že v případě akutního výjezdu nebudou čekat na naskladnění důležité součástky několik dnů. Že má technik okamžitě vše připravené a po ruce také není v praxi obecně vždy úplně samozřejmé. U nás tomu tak ale v drtivé většině situací je. Mezi servisovanými komponenty hrají prim samozřejmě ty nejnamáhanější díly, jako jsou různé ventily, membrány, držáky trysek a podobně, ale může se stát, že je na postřikovači potřeba vyměnit i nějaký větší díl, například celé postřikové rameno. Ani to pro nás není problém a jsme schopni doručit i veškeré tyto rozměrné části v co nejkratším čase.
Samozřejmě že se postřikovače AGRIO neustále modernizují a jednotlivé součástky prochází nikdy nekončícím vývojem a procesem zdokonalování. Na druhou stranu se veškeré konstrukční změny ve firmě provádějí tak, aby i ty nejnovější díly, často vylepšené, zpevněné, byly použitelné i pro ty nejstarší modro-bílé stroje. Vzhledem k tomu, že historie značky AGRIO je do určité míry propojená i s historií německé značky INUMA, snažíme se zodpovědně přistupovat i k těmto strojům a je-li to možné, nabídnout jejich majitelům alespoň náhradní díly, z nichž některé jsou historicky shodné s díly pro postřikovače AGRIO.
Co se týče již zmíněné technické podpory po telefonu či pomocí jiných komunikačních nástrojů, velice často se nám podaří odstranit závadu na stroji tímto způsobem na dálku. Často se totiž ani nejedná o závadu, ale pouze o chybný příkaz zákazníka kdesi v nastavení ovládacího terminálu, který mu následně způsobí problémy s kontrolou stroje a jeho funkcí. Možnost poslat si fotografie či přímo video s popisem problému a schopnost na to stejným způsobem reagovat a například na mobilní telefon natočit správný postup k opravení této chyby, je často nejlepším a nejrychlejším řešením celé vzniklé situace. Samotný servisní výjezd pak často ani není nutný. Tato podpora pro ostatní servisní techniky nebo přímo pro zákazníky je poskytovaná zdarma, a pokud pracovníci technické podpory nejsou zrovna na telefonu, samozřejmě reagují na zmeškaný hovor co nejdříve. Chápeme totiž, že na žádné dlouhé prodlevy aplikací není v postřikové sezóně čas. Víme také, že není úplně běžné, aby si zákazníci mohli zavolat přímo výrobci „do továrny“, pokud potřebují pomoc či radu. My však svým zákazníkům tento nadstandard poskytujeme již mnoho let a děláme to rádi. Také pomocí našeho podrobného katalogu náhradních dílů na webových stránkách firmy a s tím spojené jednoduché identifikace dílu a objednacího kódu často zákazník sám zjistí, co je potřeba si objednat a zavolá do firemního skladu nebo si k nám pro náhradní díl přímo dojede, je-li z okolí.
Zkrátka a dobře, ke všem svým zhruba čtyřem tisícům vyrobeným strojům, ať už se vyskytují kdekoli v Evropě, se ve firmě AGRIO stavíme zodpovědně a jsme připraveni se o ně kdykoli postarat. Víme totiž, že nejen o stroj, ale i o vztah se zákazníkem je potřeba pečovat, chceme-li, aby fungoval dlouhé roky. Řídíme se tedy jednoduchým heslem: Servis je základ!
V servisním autě vozíme všechny běžné položky a servisní technik může ohlášenou poruchu hned opravit
Mezi našimi zákazníky nejsou výjimkou ani stále plně funkční dvaceti i víceleté stroje jako na obrázku NAPA z roku 2006
Žádný prodejce zemědělské techniky nemůže mít veškeré náhradní díly skladem, ale musí je být schopen rychle obdržet od výrobce. AGRIO má trvale skladem komponenty za více než 100 mil. Kč a v případě mimořádné situace může dodat nadrozměrné díly ramen i vlastními silami do 24 hod.
Další články v kategorii Mechanizace